Recent Comments

Bozkır Röportajları -Tuba Terzi

      Merhaba Bozkırı en iyi kimler bilir diye sorduk. Bozkırı yaşayan ve yaşatanlardır cevabını bulduk. Peki, kimlerdir bunlar dedik ESNAFLARI cevabını bulduk. Bizde Allah nasip kısmet etiği sürece her hafta bir esnafımıza konuk olup onunla Bozkırı konuşacağız. Ve bu konuşmaları bize Yani www.onecek.com   site editörü ben Hüseyin DUMRU vewww.derekasabasi.net , www.siristat.com site editörü Yakup ÇETİN hazırlamada ve yayınlamada destek olan Bozkır gündem gazetesi ve www.gundemgazetesibozkir.com  da yayınlayarak siz değerli hemşerilerimizin istifadesine sunmaya çalışacağız.



    Bizlerle röportaj yapmayı kabul eden sevgili ve değerli esnaflarımızdan tecrübesizlik ve gençliğimizin sebep olabileceği hatalarımızdan sürçü lisanlarımızdan dolayı şimdiden özür dileriz.

İlk konuk olduğumuz esnafımız iş yeri öğretmen evinin ikinci katında bulunan Tuba Terzihanesi sahibi Sayın Hüseyin Evmez oldu.


 

Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?
Adınız soyadınız: Hüseyin EVMEZ
İşyerinin adı         Tuba Terzihanesi
Mesleğiniz:          terzilik
Nerelisiniz           Karabayır Köyü
Nerede oturuyorsunuz : Bozkır
Kaç yıldır otuyorsunuz 32
Eğitim durumunuz     ilkokul
Lakabınız?        Tuba terzi
Evlimi bekâr mısınız? Evli


Ailenizde yanı atalarınızda aynı işle uğraşan birileri var mıydı? Kimlerdi?

—Abım İsmet Evmez ile başladım ben bu işe.

Ticaret hayatına ilk ne zaman ve hangi işle atıldınız?

—1975 yılında abim ile birlikte çalışmaya başladık. 1986 kendi işyerimi açtım.
 


Ticaret hayatınızda en bereketli yıllarınız hangi yıllardı? En çok hangi yıllarda ekonomik açıdan daraldınız?
—En bereketli geçti diyebileceğim yıllar özetle Özal dönemiydi. Haa rahmetli kabrinden çıksa başbakan adayıyım dese oy verimiyim, vermem. Ama onun döneminde esnaf kazandı. 90–94 yılları arası güzel para kazandık. Son zamanlarda ki yaşadığımız sıkıntı kadar da hiçbir süreçte yaşamamıştık.



Neden büyükşehir değil de bozkırda ticarete yapmayı düşündünüz?

—Ailem çevrem dostlarım hep buradaydı. Benim çevrem buradaydı. İstanbul da çalışmaz mıydım çalışırdım elbet hem buradan daha fazla para kazanırdım ama gerek büyükşehirlerin hengâmesinden hoşlanmamam gerekse içimizde ki Bozkır sevdası bizi buralara bağladı.

Bir esnafta bulunması gereken üç özellik sizce nelerdir?
—Benim için iki şey önemlidir. Birincisi kaliteli iş ikincisi ahlaklı olmak.

‘’Ben esnaf diye buna derim’’ diyebileceğiniz bir esnaf tanıyor musunuz? Kimdir?
—Motosiklet tamircisi Mehmet Güleç Çok takdir etiğim bir esnaftır.

Müşteri potansiyeliniz daha çok hangi yaş gurubu arasında.

—Genellikle 15 30 yaş arası.

Bozkırda sektörünüz ile ilgili en büyük sıkıntınız nedir?

—Ülke ve dünyadaki sıkıntılara paralel aynı sıkıntılar. Yani Bozkıra has bir sıkıntımız yok

Gittikçe küçülen bozkır nüfusu ve aynı paralel çizgideki ekonomisini canlandırmak için elinizde yetki olsaydı ne yapardınız?
—Bozkırda tarımsal arazi yok sanayi yok bol bol taş var. Taş üzerine ticaret yolları kurmayı düşünürüm.


Bozkırdaki nüfus göçü geriye dönebilir mi?

—Hayır, ben gidenlerin çok büyük sıkıntı yaşamadıkları sürece geri dönebileceklerine inanmıyorum.


Esnaflar arasındaki ilişki nasıl?

—Genelde esnaf ilişkisini esnaf dayanışmasını iyi bulmuşumdur.

 

Bozkırda ticaret alanları yani dükkân Pazar yeri vs yeterli mi?

—Yeterli değil bence. Ticaret mekânları Bozkırda kısaca sıkıntılı


Bozkır insanı en çok neye kızar. Neyi kaldıramaz.

—Sadakatsizliği sevmez.


En çok neyi sever?
—Bozkırlı mertlikle gurur duyar mert olmayı çok sever.


Bozkırda ulaşım yönünde bir sıkıntı var mı? Varsa nedir?
—Göze batan bir sıkıntı yok.


Bozkırın yeterince tanıtıldığına inanıyor musunuz?
—Hayır, bence Bozkır yeterince tanıtılmıyor.


İnternet ile aranız nasıl? Ne kadar zaman geçirirsiniz

—İnternet ile aram yoktur.


Bozkırda yerel bir radyo kurulsa destekçi ve takipçi olurmu sunuz?

—Bozkırda yerel radyonun hedefine ulaşabileceğine yani ticari radyoculuk yapılabileceğine inanmam. Çünkü Bozkır küçük bir yer. Reklama ihtiyaç duymaz.

Mesleğiniz artık nerdeyse çırak yetiştirmeyen ve tükenmek olan bir meslek. Bunun sebebi olarak ne söyleyebilirsiniz.

—Önceleri elbise diker elbise satardık. Şimdi 5 liraya pantolon 20 liraya takım elbise satılıyor. Alışkanlığı olanlar yani önceden bu yana sürekli ısmarlama diktirenler haricinde kime fiyat söylesem geri geri kaçıyor. Ben 300 liraya takım elbise dikiyorum 50 lirayada pantolon. Hal böyle olunca bizim işler tamirata döküldü. O yüzden bu mesleğin artık bir tadı kalmadı.
Pirim ödemede sıkıntı yaşıyor musunuz?

Hayır, ben çok şükür zamanında çok çalıştım. Şu an işlerim ne kadar azalsa da pirimimi aksatmadan yatırabiliyorum.

Bozkırda yerel gazeteler hakkında ne düşünüyorsunuz.
Bozkırda böyle şeylerin olması çok güzel. Çalışmalarını takdir ediyorum



Sayın Hüseyin Evmeze gösterdiği ilgi ve alakası için teşekkür ederiz.

 Reportajın Videosu;




Hüseyin Evmez - Tuba Terzi ile sohbet Bozkır Reportajları
Yükleyen derekasabasi. - İnsan, aile ve arkadaş videolarını keşfedin.



HABERİ HAZIRLAYANLAR:

www.onecek.com site editörü
Hüseyin DUMRU. (BEYAZYILDIZ
www.derekasabasi.net site editörü

Bozkır Röportajları -Tuba Terzi

Yakup ÇETİN  (ELEMENTX)
Sırıstat Haber Merkezi :Röportajlar
Etiketler

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !