Recent Comments

SARRAF NURETTİN İLE ROPORTAJ.

Yeniden merhaba sevgili hemşerilerim. Bu hafta da yine Bozkırımızın yetiştirdiği bir zanaatkâr, bir Bozkır aşığı büyüğümüzü bir esnafımızı da ziyaret ettik.

İlk röportajımızı yapmadan önce şu düşünce vardı aklımızda. Bozkırda ki her meslek dalında esnaflığı ile yıllardır bozkıra hizmet sunan esnaflarımızdan başlayacaktık. Öyle de yapıyoruz inşallah.

Bu hafta kime gitsek kime gitsek dedik. Aklımıza gelen üç isim oldu ama birisi maruzat bildirerek kibarca reddetti diğeri iş yerinde yoktu ve en son olarak ta Sayın Nurettin Yılmaz’a gitmeye karar verdik. Arkadaşım sordu ‘’neden Nurettin Yılmaz?’’ – Sarraf Nurettin Bozkırda yıllardır esnaflık yapan ve her türlü iş kolunda deneyimi olan ve girişimci bir büyüğümüzdür. Bozkırı rahatça çekinmeden dobra dobra dile getirebilir.

Nurettin Bey işyerine geldiğimizde müşterileri ile ilgileniyordu. Kendisinin müşterileri ile işinin bitmesini bekledik ve durumu anlattık.



—Bozkır gündem gazetesi ve www.onecek.com ve www.siristat.com için bir röportaj planladık ve her hafta bir esnafa konuk olmaya karar verdik. Bu haftada seni ziyaret etmek istedik. Ne dersin abi?

    Neden olmasın seve seve gençler. Çay içer misiniz?( burada bir parantez açmak istiyorum. Ben zannetmiyorum başka bir ülkede tanıdığı tanımadığı her kişiye çay ikram edenlerin olduğunu…)
     Senin çayın içilir abi…

Çaylarımız geldi. Ben röportajın yazım işini arkadaşım Yakup Çetin de görüntüleme işini üstlendi

Önce rutin sorular.

 



İşyerinin adı Osmanlı Çarşı Mağazaları ve Sarraf Nurettin
Mesleğiniz: sarrafiye.
Nerelisiniz: Üçpınar Kasabası
Nerede oturuyorsunuz Bozkırda.
Kaç yıldır otuyorsunuz 25 yıldır
Eğitim durumunuz: ortaokul mezunuyum
Lakabınız?: Zarraf Nurettin
Evlimi bekâr mısınız? Evli 3 çocuk babasıyım.

Ticarete ilk ne zaman hangi işle başladınız? Ve hangi işle başladınız?

—ben iş hayatına 18 yaşında başladım. 18 yaşımdan 22 yaşıma kadar çeşitli iş kollarında işçi yardımcı elaman olarak çalıştım. Daha sonraki yıllarda pazarcılık, tuhafiye, bal üreticiliği ve satıcılığı, nakliye, ulaşım gibi sektörlerde faaliyette bulundum Ve 17 yıldır Sarraf dükkânı işletiyorum.

Nurettin abi ticaret hayatın boyunca en çok parayı ne zaman ve hangi işte kazandın. Yani senin için en bereketli yıllar hangileri idi?

    Ben en çok parayı kamyonculuk yani nakliyecilik yaptığım yıllarda kazandım. Yıl olarakj sorarsan 79 ve sonrası diyebilirim.


Peki, mali açıdan sıkıntı yaşadığın yıllar oldu mu?

    Elbette her esnaf kadar benimde zaman zaman sıkıntıya düştüğüm olduç. Ama ciddi bir sıkıntı yaşadım desem yalan olur. Hamdolsun çok sıkıntı yaşamadım.




Neden büyükşehir değil de Bozkır tercihiniz oldu ticaret için.
—benim gözüm burada açıldı. Çevrem eşim dostum hep buralarda. Büyükşehirlerde de işletmelerim var ama illaki Bozkır sevdası yokmu O yüzden buralardayım.

Sence bir esnafta ne gibi özellikler bulunmalı?

—Bir defa dürüst olacak. Sonra çalışkan olacak. Ve ne iş yaparsa yapsın önce Allahın rızasını gözetecek.

Ben esnaf diye buna derim diyebileceğiniz bir esnaf var mı Bozkırda

— Şimdi ben şu esnafı bu esnaftan ayırt etmek istemem. Ama illaki ayırt et derseniz Mehmet Tutumlu ve Halil Tutumluyu söyleyebilirim.


Müşteri potansiyeliniz daha çok hangi yaş gurubunda. Ve hangi köyler daha ağır basıyor. Misal Üçpınarlısınız Muhakkak orası daha fazladır?
        —Yaş gurubu diye bir şey söyleyemem her yaştan insanın ihtiyacına hitab etmeye çalıştığımız için her yaştan var. Ama hangi köylerden daha çok derseniz önce Çat(çağlayan) ve boğaz köyleri..

Bozkırda sektörünüz ile ilgili bir sıkıntı var mı?

     —Ülke genelinde ki sıkıntılar neyse o Yani bozkırda benim işimi zorlaştıran bir sıkıntı görmüyorum.

Sektörünüzün bozkırda canlanması için ne yapılmasını isterdiniz?

        —Bozkırda acil olarak nüfusun çoğalması lazım. Nüfus göçünün durdurulması lazım. Ve Bozkırda yaşayan insanların önü açılmalı. Bürokrasiyi askıya almalı gerekirse..

Gittikçe küçülen Bozkır ve ekonomisini canlandırmak için elinize yetki verilse neler yaparsınız?

     —Yüksek okulun kapanan bölümlerini açtırmak için ve ayrıca yeni bölümler açılması için elimden geleni yapardım. Bozkırda isdihdam sağlayabilecek resmi kurumları çoğaltılması için uğraşırım. Antalya yolunun biran evvel faaliyete geçmesini sağlarım. Ve en çokda emekli hemşerilerimi Bozkıra çekmeye Bozkırda yaşamaya çağırırım.



 Bozkırda ki nüfus göçü geriye dönebilir mi?

        —Neden dönmesin. Gerekli koşullar oluşturulduğu zaman dönmemesi için bir sebeb yok.

 Esnaflar arasında ki ilişkiyi nasıl buluyorsunuz.

—Çok samimi değil çokta kötü değil… Orta diyelim.

Bozkırda şu sektörde bir fabrika kurulsa hissedarı olmak isterim diyebileceğiniz bir sektör var mı?

—Bozkıra katkı sağlayacak her türlü oluşumun içine girerim.

Bozkırda ticaret mekânları yeterli mi?

—Şu an boşta bekleyen dükkânlar yani pttnin arkasında ki dükkânlar açıldığı zaman çözülebilecek kadar bir sıkıntı var.


Bozkır insanı en çok neye kızar? Neyi kaldıramaz.

--Yalanı sevmez.. Sadakat bekler. Sadakatsizliğe çok kızar

Peki, en çok neyi sever.

—Dürüst olmayı, çalışmayı birde gezmeyi.


Bozkır da ulaşım yönünde gördüğünüz bir sıkıntı varmı?

—Hayır, ben bir sıkıntı görmüyorum.

Bozkırın yeterince tanıtıldığına inanıyormsunuz?

—Hayır. Bozkır tanıtımdan çok mahrum kalmış.

Peki tanıtmak için ne yapılabilir.

—TV lerde etkinliklerin yayınlanmasında tvlerde yayınlanacak etkinliklerin düzenlenmesinde. Ve Mevlana haftasında bir şekilde Konya’da Bozkır ile ilgili bir etkinlik düzenlenmeli…

İnternet ile aranız nasıl.
--Sabahtan akşama kadar bilgisayarım açık desem..

Bozkırda yerel bir radyo kurulsa destekçi ve takipçi olurmsunuz.
—Bozkıra yararı olan her şeyin içinde olurum.

Birazda iş yerinizden bahsedelim. İşyerinizde şu an neler mevcut.
—Yeni ev kuracak bir insanın neye ihtiyacı varsa mevcut. Mobilya beyaz eşya zücaciye ev tekstili duvar yastıkları ve halılar. Bil unum ev ihtiyaçları diyebilirim




 


 







 

Yanılmıyorsam Bozkırda bir ilke daha imza attınız. Bozkıra halı yıkamayı getirdiniz. Şu an halı yıkama fiyatları ne kadar.

—Şu an metrekaresini 2liradan yıkıyoruz.


Nurettin abi, ben şunu bilirim ki Bozkır insanı kolay kolay insanı esnaf yapmaz. Beğenmediği insan bedava verse alışveriş yapmaz. Sarraf Nurettin’i esnaf yapan Bozkıra sevdiren şey nedir?

—Sözüme güvenirlik. Bir malı vaat ettiğim tarihte ve zamanda teslim ederim.Gerisi de vatandaşımızın takdiri.. Vardır bir bildikleri.

Peki, bozkır siyasileri üzerlerine düşeni yapıyorlar mı? Benim bildiğim iki milletvekilimiz var. Biri muhalefet biri iktidarda. Bozkır için gerekeni yapıyor mu?

—Bozkır için gerekeni yapsalar Bozkır bu halde olur muydu?

Mustafa Kalaycı 4-5 defa ziyaret etti Bozkırı ama Hüsnü Tuna bir defa geldi. Buda Bozkıra kimin ne kadar değer verdiğini gösteriyor değimli?

……

Peki, sarraf Nurettin siyaset yapmayı düşünür mü?

—Düşünür ben siyaseti çok seviyorum. İleride atılabilirim.

Halil Yuvaktaş abimizin düşündüğü ve planını yaptığı oluşumu duymuşsundur. Bu konu hakkında ne düşünürsün. Sence işler mi?

—Sizler gençsiniz bilmezsiniz Bozkırda buna benzer bir şey yıllar önce düşünülmüş fakat uygulama kısmında birçok çirkinlikler olmuş ve hayata geçmeden ölmüştür. Bozkırlının ağzı sütten yandı. Ayranı üfleyerek içecektir. Ama olursa elbette güzel olur. Dünü dünde bırakmak lazım.


Ben duydum ki sarraf Nurettin bir iş peşinde yeni bir peşindeymişsiniz. Nedir bu*

—Şu an net bir şey söyleyemeyeceğim.Kesinleştiği zaman sizlerle elbet paylaşırım.
                          
Nurettin abi. Bozkırda zirai anlamda en kolay ne yapılabilir..

—Ben Üçpınarlılara defalarca dedim. Ve inan halkın tepkisinden yani bak bak şu adama her işe gireceğim diye uğraşıyor demesinden çekinmesem benim bile yapacağım bir iş. Kültür mantarcılığı. Maliyeti ile getirisini kıyaslarsan çok güzel bir iş.


Bozkırda yerel gazeteler yeterli mi?

—Önceden bir gazete vardı. Şimdi sizinki ile birlikte bir renk geldi Böyle daha güzel oldu..şimdi yeterli diyebilirim.

Nurettin abi. Sohbet ve roportaj için çok teşekkür ederim. Bize müsaade…

SIRISTAT HABER MERKEZİ: HÜSEYİN DUMRU

                                          










 
 

Etiketler

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !