Recent Comments

Sahurda Keşli Ekmek( gözleme)ler Mustafa Ustadan..

Bozkırda  esnaf en geç 7:30 civarı açar kepenklerini.. Bende öyle yaparım yıllardır. Sabah erkenden açarım işeyerimin kapılarını.. Malum sabah erken evden çıkmak gerekiyor.. Çoğu zaman kahvaltımı işyerinde yaparım. Benim eleman her gün sıcacık börek alır gelir birde duble çay...

Hani üzümü ye bağını sorma derlerya.. Her gün görürdüm karda kışta sabah erkenden bir üç tekerlekli ile bizim börekçi köprü başında olurdu. Yağmur kar kavrucu sıcaklarda hep orada olurdu..Bilirdim benim böreklerin nerden geldiğini ama çok fazlada bilmiyordum kimdir nedir...


Geçen gece saat02.30 suları eve giderken  seydişehir yoluna uzanan caddede bir tereyağı kokusudur yayılmış ki  nasıl tütüyor anlatamam... Gecenin bir yarısı ilerliyorum eve doğru. Tam köprüye varmadan  bizim börekçiyi gördüm. Evet gecenin bir yarısı ekmeğini rızkını arıyan bir insan.. Belki bir çok kişi derin uykularda iken rızkı için çalışan bir insan... Bizim börekçi...

Yanına yaklaştım. Üç tekerleklinin üzerini titizlikle kapatmış ve camekanın içinde gözleme pişiriyor...Kör nefis canım çekti.. Abi banada at bir tane dedim yanaştım limana.. '' yalnız peynirli kalmadı patatesli atayım istersen'' dedi.. O tereyağı kokusunu alan iflah olur mu hiç? Kabul abi at sen bi tane...

Bizim gözleme pişiyor.Ben başlııyorum sorgu suale.. Kimsin necisin? Bir yandanda zabıtalık yapıyor titiz gözlerle inceliyorum tezgahı.. Hizmet alanın gıda olduğunun bu kadar farkında olan bir insan ve farkındalığının tezgahına pırıl pırıl yansıması.. İlk intiba on numara..Kullandığı malzemelere bakıyorum tertemiz... Gönül rahatlığı ile doyurabilirim karnımı..
''Usta ben bir taneyle doymam sen bir tane daha at''


Bizim börekçi  değişik bir insan.. İşinde çok titiz. Özellikle kullandığı sarf malzemesinin en kalitesini seçiyor... Buda tabi işini olumlu yönde etkiliyor..Adı Mustafa'ymış bizim börekçinin..Aslen Kastamonu olan Mustafa usta yıllar önce İstanbulda bir Akçapınarlı ile  evlenir.İstanbulda pasta-börek imalatı üzerinde çalışan ustamız ekonomik nedenlerden dolayı Bozkır'a gelmek zorunda kalır.. Bir süre sonra eşinden ayrılır..
Aradan zaman geçer ve evlenmek yeniden nasip olur.. Bu defa Soğucak Köyünden evlenir ve onun deyimi ile '' doğduğum değil doyduğum yer''de ikame eder  hayatını... Yıllardır Bozkırda gerek ürünlerinin lezzeti gerekse insanlar ile bir Bozkırlı gibi diyalog kurması ve hürmetkar hizmet anlayışı.. sevilen  bir börekçi olur.

Sohbet ediyoruz gecenin bir yarısı.. Tabi tek müşteri ben değilim. Sürekli siparişler geliyor gidiyor.. Böreğin çatalını ve peçetesini hiç eksik koymazdı. Gözlemede de aynı itina devam ediyor.. Tereyağının  kokusu iştahımı kabartıyor.. Birinci gözleme bitti ikincisini yiyorum. Tabi biraz hızımızı aldık.İkincisinde yavaş yavaş yiyor bir yandan da Mustafa ustanın söylediği çayı yudumluyorum..

Benim gözleme bitti.. Mustafa usta  bir yere sipariş tesim etmeye gitmişti.Gelirken bana bir çay daha getirdi..Elimde gözlemeyi sardığı kağıt vardı.. Atacak çöp arıyordum. Eline aldı.. erinmeden üşenmeden sebze pazarında ki çöp konteynırına gitti attı.. Al sana benden bir on puan daha..

Bir Karadenizli Bozkırın incisi Çarşamba çayını Bozkırlıdan iyi koruyordu.. Çok kişi biilirim elindeki kağıdı çaya sallayıp hiç bir şey olmamış gibi davranan...

Saat03:00 geçiyor ve müsade alıyorum Kastamonulu bizim börekçi Mustafa usta'dan...Yolu düşen herkese öneririm Mustafa ustanın gözleme ve böreklerini..

Sevgilerimle Hüseyin DUMRU


Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !