Recent Comments

Selamün Aleyküm

Musa Gül çavuşun bazı şiirleri hatıraları hikayeleri
Hatıra olsun deyi yazacağım sizlere


Geçmişi hatırlayıp geleceği göremez oldum hiç bi şey veremez oldum
Şimdi ihtiyarlığın sırrına yeni girdim esen rüzgarlardan hile sezemez oldum


Son zamanlarda uzakları göremez oldum
Ben bu işin sırrına eremez oldum


Fakat Allah’ıma şükürler olsun hiçbir ihtiyacım yoktur
İhtiyarlara ne ilaç lazım lazım ne doktor


İhtiyarlığın ilacı yoktur
Onun için yazmışım ben bu şiiri


Az da olsa  vakfımıza katkı olsun diye
Onun için hem mutlu hem bahtiyarım


Gönlüm genç ama kendim ihtiyarım
Siz de benim gibi hem mutlu hem bahtiyar olun


Benden çok yaşayın benden ihtiyar olun
Dünyada refahı ve saadeti ahrette cenneti bulun


               ***


Gelin kaynana kavgası

Zamanla bizim Bozkır’da Papuççu köyüne
Karşı köyden bir gelin gelmiş
Orda tabakhane olduğu için ev kokarmış


Gelin havastayı silmiş süpürmüş badana yapmış
Koku gitmiş burnu alışmış
Fakat kaynana kadıymış kaynana cadıymış


Arada dedi kodu başlamış
Şunu yaptın bunu yapmadın diye
Gelin demiş ki sen hiç iyilik bilmezsin


Evine geldiğimde kokudan girilmez idi demiş
Şimdi ise sildim süpürdüm badana yaptım
Evinde koku kalmadı senin gibiler iyiliğimi bilmedi


Kaynana demişki ben geldiğimde kokar idi
Burnum alıştı kokmaz oldu sen de öyle oldun
Hay eli ecekli gelin kolu kolçaklı gelin şişe bacaklı gelin


Sen temizlik yaptın sandın burnun alıştı
Sen gelmeden kim görürdü benim bunca işimi
Sen bi seneye varmadan sökecen otuz iki dişimi


Sen gelmeden ineğimi sağardım bol idi sütüm yoğurdum
Erken kalkar hamurumu yoğururdum
Allah alasıca düşünsene oğlanı ben doğurdum


Odanda halı yok altıma sermişsin ala kilimi
Tut kaynana dilini tutmazsan kırarım senin kambur belini
Al sana hedik kaynana dişleri gedik kaynana


Oğlun şeker getirmiş sensiz yedik kaynana
Gelin sen geleli ekmek yapmadın sac üstünde saç yatır
Ahırımızda inek dana aç yatır


Hele açlığa nasıl dayansın koca katır
Erken kalkıp ineğimi sağıp hamurumu yoğurdum
Bol idi sütüm yoğurdum


Düşünsene hay Allah alasıca oğlanı ben doğurdum
Eli ecekli gelin kolu kacaklı gelin
Oğlanı ben doğurdum şişe bacaklı gelin


     

Bozkır(Kuşça) Sevdalısı Musa Gül Amcamızın Şiirleri

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !