İnsanlar yetişmişlik oranında bulunduğu kuruma ve çevreye katkıları O
oranda oluyor. Duygu ve düşüncelerin, fikirlerin karşı tarafa aktarılmasında
Beden dilinin % 55 Ses ve tonun % 38, Sözün % 7 etkisi oluyor. Ne söylediğiniz
değil, Nasıl söylediğiniz önemli. Az, öz konuşup beden dilinin etkili kullanılması
gerekiyor.
İMAJ: Başkalarının bizi gördüğü zaman bizim hakkımızda
oluşturdukları izlenimdir. İmaj bir iletişim aracıdır, İmaj, insanın ambalajı,
üslubu, konuşma modeli, çalışma alışkanlığı ve duruş tarzıdır. İmaj bir iletişim
aracı olup yeteneklerimizin bir parçasıdır. Kim olduğumuzu, ne yaptığımız veya
yaptığımız şeyin ne kadar ehli olduğumuzu anlatmamızı sağlayan bir reklam panosudur.
İlk izlenimler zamanla diğer izlenimlerle birleşerek kişinin kafasındaki imajı oluşturur.
Fikirler davranışları etkiler,
davranışlar da fikirleri etkileyerek onları uyarır.
Özgüveni olmayan kimsenin, olumlu imaj sergilemesi mümkün değildir.
Az, öz konuşup beden dilini etkili kullanmalı, Yüz ifadesi (güleçlik) karşındakine
güven ve rahatlık verip size inanılmasını sağlar. Hiç gülerek karşısındakine
hakaret eden biri görülmüş müdür? Yâda asık yüzle karşısındakini sevdiğini
söyleyen biri olabilir- mi? Güler yüzlü insan sıcak ses tonuyla konuşur ve
yaklaşarak nazikçe elini sıkar. Asık yüzlü insan ise bunun tam tersini yapar.
Ya olduğun gibi görün, yâda göründüğün gibi ol (Mevlana 1027-1273)
İlk izlenimler çoğu zaman yanlış varsayımlara ve ön yargılara sebebiyet verir.
İlk izlenimin oluşması yaklaşık 20 sn. olur. Kötü bir izlenimi silmek için ise 20
yıl bile yetmeyebilir. İnsanlar üzerinde bırakacağınız etki yani onların
gözündeki imajınız tanıştığınız ilk 60 sn. oluşur. Dili doğru kullanmak gerekir,
dil bizi biz yapan değerdir. Türkçemizi doğru ve güzel kullanalım ilişkilerimizde
şu sihirli kelimeleri sıkla kullanalım teşekkür ederim, seni seviyorum, lütfen,
beğendim, güzel olmuş, elinize sağlık bu kelimeleri jest ve mimiklerle
tamamlamak gerekir. Susarak anlaşılmayı
beklemek hayaldir. Hiç bir zaman anlaşılmasınız
& Söz ola kese savaşı, Söz ola
kestire başı
Görüntünüz size karşı olmasın
yani giyinmek iletişimin önemli bir parçasıdır. Yüksek sesle bağırarak konuşmak
iticidir. Kartallarla, Güvercinler birlikte uçmazlar(Gereksiz tartışmalara girmemek,
ısrarcı olmamak lazım çünkü anlaşılmazsınız)Güvenilir olmak: karşınıza ilgi gösterme
cana yakınlık, mutlu, huzurlu, güçlü insan görüntüsü vermektir. Öfkeli olmak, sabırsızlık,
sıkıntılı olmak karşınızdaki insanın kaçması demektir.
Görüşmelerinizde ve konuşmalarınızda göz
teması kurun, tokalaşmak, dokunmak önemli ismen hitap etmek, karşınızdakinin
dünyasıyla ilgili yaşam tarzı ve ihtiyaçlarına göre konuşmak gerekir. Güzel
konuşma hitaben konuşma bizim kendimizdir. Kendisine ve karşısındakine saygısı
olan insan konuşmasına dikkat eder. Konuşmada doğru nefes alırsanız doğru
konuşursunuz (Diyafram nefesi stresten
korun gergin olunca burundan derin nefes alın göğsünüzü şişirin ağzınızdan
yavaşça mum söndürür gibi nefesi verin.)Davranışların % 90 alışkanlıklara bağlıdır.
Bütün insanların tek korkusu reddedilmektir.
Her insan gururunun okşanmasını ister. Nefis hep böyledir. Günde 3 kişiye
iltifat etmek insanı zinde moralli tutar, başkalarını suçlamak felaket tellalı
olmak itici insan tipidir, ben değil biz demeliyiz, çünkü kelimesi kullanmalı çünkü kuvvetlidir, ama kelimesi kullanmayınız ama kelimesi cümleyi olumsuz kılar,
kelimeler insanın ruh halini yansıtır. İkna
edilmeyen insan yoktur, ikna edemeyen insan vardır. İnsanların ihtiyacı sevilmek,
itibar görmek, hoşnut olmaktır. Gergin insan kaybetmeye en yakın olandır.(Seminer
notları Zülfikar Özkan-İnci Ertuğrul)
Etkili bir İmaj: için, güzel görünmeli, olumlu sözler söylemeli,
uygun bir tarzda konuşulmalı. Bir çivi yüzünden bir nal, bir nal yüzünden bir at,
bir at yüzünden bir atlı kaybedilebilir. Başarı: çaldığın enstrümanda
değil yaklaşımdadır.