Recent Comments

FERYADI DUYAN YOK MU?

Okulların açılması sebebiyle geçtiğimiz hafta okullarımıza hayırlı olsun ziyaretinde bulunduk. Amacımız hem kutlamak hemde öğrenci ve öğretmenlerimizin yanında olduğumuzu vurgulamaktı. İyi de oldu. İlçemizde ilk kez böyle bir ziyaret gerçekleşmiş oldu. Okullarımızın ve öğretmenlerimizin dertlerini dinledik. “Bir dokunduk bin ah işittik” dedikleri bu olsa gerek. Ziyaretimizden memnun olan öğretmenlerimiz, okullarıyla ilgili sorunları paylaştılar. Elimizden geleni yapmaya hazır olduğumuzu söyledik. Kendi adıma söyleyeyim, belediye olarak gerekeni de yapmaya gayret ediyoruz, ama asıl sorunlar bizleri aşıyor.

Daha önce ki yazılarımı takip edenler bilirler ki ilçemiz zorunlu hizmet kapsamından çıkartılınca, okullarımız büyük çapta öğretmen açığıyla karşı karşıya kaldı. Bazı okullarımızın açığı gerçekten ürkütücü… Çocuklarımızın tek kurtuluşu okumak diyoruz, ama bu şartlarda nasıl eğitim alacaklarıda şüpheli… Dışarıdan öğretmen gelmemiş, yönetici atamalarıyla ilçemizden gidenler olmasına rağmen dışarıdan gelen olmamış. Yani yine kaybetmiş Bozkır. Okullar arasında gidip geliyor öğretmenler, boş ders bırakmamak için başka okullarında derslerine giriyorlar. Bir nevi özveride bulunuyorlar. Zorunlu hizmet bölgesi iken ilk tercih yeri olan Bozkır ,artık tercih sırasında akıllara bile gelmiyor. 


Sadece öğretmen açığı değil, derslik ve okulların fiziki koşulları konusunda da dertler bitmiyor. Anadolu lisemizin bahçe düzenlemesi,Katıtaş’ın istinat duvarı, diğer okulların bahçe ve derslik sorunları bitmiyor. Herkes sorunun ne olduğunu biliyor, ancak ortak tıkanma noktası ödenek kelimesinde oluyor.
Sadece okulla ilgili değil sorunlar, yeni ve modern bir öğretmen evi istiyorlar. Bu sorunun zaten farkındayız ve bu yüzden bir proje hazırlatıp sunmuştuk ,ama nedense kabul edilmedi. Belediye başkanımız konunun peşini bırakmamasına rağmen henüz bir ilerleme kaydedilmedi. Gerçekten öğretmenlerimize layık modern bir öğretmen evine ihtiyacımız var. Bu konuda daha önce görüşlerimi aktarmıştım, ama projeye destek verilmedi maalesef, bir çok bahane sunuldu.


Yani bir dokunduk bin ah işittik okullarımızda. Bu sorunların çoğu Milli Eğitim müdürümüzü aşıyor ve siyasi destek, bürokratik çaba gerektiriyor. Bu konuda Milli Eğitim ve Halk Eğitim müdürlerimizin gayretini görüyorum, ama malum ki bazı kapılar destek olmadan açılmıyor. Umuyoruz ki bu destek bir an önce gelsin ve okullarımızın sorunları çözülsün. Çünkü çocuklarımız her şeyden daha değerliler ve onlara sorunsuz bir eğitim vermek hepimizin vazifesi…


Yeniden eğitim ve öğretim yılının hayırlı olmasını diliyor,ilçemizin bir an önce yeniden zorunlu hizmet bölgesi içine alınmasını istiyoruz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !