Recent Comments

“Biz hizmet için varız”



Bozkır Halk Eğitim Merkezi’nin Hizmetleri Hakkında


Bu aralar arıcılığa merak sardım. Daha evvelden de merakım hep vardı aslında ama çok teferruatlı bulduğum için hep erteledim. Mehmet BULAT vesilesi ile bu yıl inşallah iki arı ile başlıyorum arıcılığa. Arkadaşımız sağ olsun bize pratikte yardımcı olacak. Tabi daha arı bakım işlerine birkaç ay var. Bu zamanı da teorik bilgiye ulaşmak için Bozkır Halk Eğitim Merkezi (B.H.E.M.) bünyesinde düzenlenen 80 saatlik Arıcılık Kursunda değerlendirmek en doğrusuydu. Hafta için her akşam saat 18:00 den sonra başlıyor kurslar. Benim katıldığım kurs arıcılık adına 2012de düzenlenen 3. kurs. Ve bu kursların devamı geleceğe benziyor ki bütün meraklıların ve ilgililerin kaçırmaması gereken bir fırsat. Kursiyerlerden birçoğu bu işte deneyimli fakat üretimi daha çok geleneksel yolda yapanlardan oluşuyor. Yani kurs sonunda GELENEKSEL ARICILIK VE TEKNİK ARICILIK buluşmuş olacak. Bu da elbet ürünün kaliteli ve istenen miktarda olması için bir arıcının üzerine düşen demektir. Bozkır gibi dağlık bir arazide yapılabilecek en karlı zirai üretim arıcılık neden olmasın ?


Kurs saatlerinde B.H.E.M. diğer sınıflarından da ses gelmesi üzerine B.H.E müdürümüz Memiş AKBULUT’U ziyaret edip Halk eğitim merkezinde ne türlü faaliyetlerde bulunulduğunu teferruatıyla öğrenmek ve bunu kamuoyu ile paylaşmak istedim. Arkadaşım Yakup ÇETİN ile birlikte müdürümüzü makamında ziyaret edip meramımızı anlattık. Bizi can kulağı ile dinleyen müdürümüz seve seve yardımcı olacağını belirtip “Biz hizmet için varız” diye ekledi.
Aşağı yukarı 3,5 – 4 saat süren sohbetimizde o kadar güzel haberler aldım ki yazamadıklarım muhakkak olacaktır.
Sadece 2011–2012 döneminde 2247 kursiyerin katılımı ile 123 kurs düzenlenmiş. Müdürlük olarak hizmetlerini B.H.E.merkezi ile kısıtlamadan Çağlayan, Sorkun, Sarıoğlan, Yazdamı, Ulupınar, Kınık’da da devam ediliyormuş.

Memiş bey ufku geniş birisi. Vazifeden ziyade hizmet adamı. Yürüttüğü görevi teslim aldığı gibi teslim etmek istemiyor. Devraldığının üstüne koymadığı- koymak için çabalamadığında kendisini ne kadar huzursuz hissettiğini gerçekleştirmeyi hedeflediği düşüncelerini anlatırken yüzünden okunuyor. Bu düşüncelerinden en çok hoşuma gideni ise şu;
Bozkırda yaşayan bayanların büyük bir çoğunluğu ev hanımı.  Maddi bakımdan boş zamanlarını değerlendirmek adına bünyemizde ki kurslardan alacakları eğitimle evde ticari değeri olan ürünler üretebilirler. Lakin bir çok bayan kardeşimizin küçük çocuğu olduğu ve çocuklarını kurs saatlerinde ya komşuya ya aileden bir başkasına bırakmak zorunda kalıyor. bu imkanı olmayanlar ise kurslarımıza katılamıyor. Katılsa bile aklı evlatlarında kalıyor. Bunun çözümü için binamızda uygun bir odamızı düzenleyip anaokulu veya çocuk evi şekline getirmek istiyorum. Bu sayede anneler kurslarımıza geldiği zaman çocuğunu da yanında getirip ders saatlerinde buraya bırakabilecekler. Neticede kurslarımızdan faydalanan insan sayısı artacak ve daha üretken bir ilçe olacağız. Lakin bunun içinde maddi bir güce ihtiyacımız var. Bu imkânı da inşallah Bozkırımızın yetiştirdiği bürokrat, iş adamı tüccar yahut bir başka değerimizin bizlere vereceğini umut ediyor ve bu konuda gerekli tüm başvuruları yapıyorum.
Kurs düzenlemeye ek olarak Halk Eğitimine yönelik seminerler ve 90 dakikalık derslerde düzenleniyor. Bu dersleri ve zamanının yazımın en altında bulabilirsiniz.

Biz müdür bey ile sohbet ederken üç üniversite öğrencisi geldi. Müdür bey öğrencilere hem bilgi verdi hem de bir ön koşul sundu. Müdür bey kayıt yaptırıp kursa devam etmeyen ve hatta hiç gelmeyenlerin olduğunu bu kişilerinde büyük çoğunluğunun üniversite öğrencileri olduğunu anlatıp “kesin gelecekseniz” şerhi ile kurs talep formlarını kabul etti.  Bu konuda çok üzüldüğünü ve “ kurs açmak öyle kolay bir iş değil. Gelen talep doğrultusunda eğitim verecek eğitmen bulması bir mesele zaman ayarlaması başka bir mesele. Kursu açıyoruz bir hafta içerisinde yeterli katılım olmadığı için kapatmak zorunda kalıyorum. Ve çok üzülüyorum. Acaba bu öğrencileri neden burada tutamıyoruz? Neden kurslarda öğrenci sayısı tam olmuyor? Sorusuna hala cevap arıyorum.” Diye anlattı.


Öte yandan insanlarımız B.H.E.M.nin çalışma şekli konusunda tam bilgi sahibi olmadığını insanların kendisini yolda çarşıda pazarda gördüğü zaman “ şu kurs açılacak mı ne zaman açılacak? Açılırsa beni de muhakkak yazın” şeklinde konuştuğunu lakin işlerin böyle yürümediğini anlattı.” Bizim kurs düzenleyebilmemiz için başvuru kayıt formunun doldurulmuş olması lazım. Kurs için gerekli öğrenci sayısı tamamlanırsa ancak kurs düzenleyebiliriz. İnsanlarımız bizimle aklına gelen ve ihtiyaç hissettiği her türlü kurs hakkında temasa geçsin. Yazılı olarak yapılan bütün talepler muhakkak değerlendirilirken sözlü talepler maalesef kurs açmak için yeterli değil.”

Bunları konuşurken masada Bozkır ilçe ve köylerine dağıtılan 2011–2012 YILINDA AÇMAYI PLANLADIĞIMIZ KURSLAR diye düzenlenmiş bir el ilanında TARIM KURSLARI’nın olduğu gözüme çarptı. Şahsım adına bu gibi kurslar Bozkır gibi dar gelirli ve tarımla uğraşan insanlar için asla kaçırılmayacak imkânlarken müdür bey Arıcılık dışında kalan kurslara talep olmadığını söyledi… Ne garip değil mi?

Memiş bey’e bu çalışma azmi ve başarının sırrını sorduğumda “evet bu kurumun ve binanın müdürlüğünü ben yapıyorum ama hizmetlimizden müdür yardımcıma kadar bütün kadro ekip çalışmasına uyumlu, bu başarı ekibimizin başarısıdır diyerek ekibine ne kadar güvendiğini ve değer verdiğini de anlatmış oldu.

Nerdeyse akla gelen her iş sektörüne yönelik kurslar var. Bu kurslar için eğitmeni nasıl ve nerden buluyorsunuz soruma ise “ Bozkırda bu işler için üniversite eğitimi almış atama bekleyen ya da alanında kendisini yetiştirmiş ve yetki belgesi olan hemşerilerimizi eğitmen olarak görevlendiriyoruz. İlçemizde bulamazsak kursta verilecek eğitimle alakalı olan devlet kurumları ile irtibata geçiyoruz.



İnanın yazacak, paylaşacak o kadar çok güzel hizmetler var. Hepsini biz yazmayalım ki Bozkır Halk Eğitim Merkezinde Memiş AKBULUT’un birer bardak çayını sizlerde için…

Biz Bozkır’lı olarak Bozkırımızda Memiş AKBULUT gibi hizmet için olan idarecilerimize çok ihtiyacımız var… Bozkırın kurtuluşu, birliğin sağlanması HİZMET İÇİN BURADA OLAN İDARECİLER OLACAKTIR… 

                                                        Hüseyin DUMRU

Etiketler

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !