KAYMAKAMLIK BİRİMLERİ
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Telefon | 0332 426 19 99 – 0332 426 11 56 |
Faks | 0332 426 10 66 – 0332 426 27 69 |
E-posta | bozkirkaymakamlik@bozkir.gov.tr |
Web | http://www.bozkir.gov.tr |
Adres | Hükümet Konağı Kat:2 42630 Bozkır/KONYA |
YAZI İŞLERİ BÜROSU İŞ VE İŞLEMLERİ
1.Evrak havale ve dağıtımı
2.Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmeliklerin yayımı, ilanı,
3.Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.
4.Personelle ilgili konular (Özlük işleri, Hizmet-İçi eğitim, mesai saatleri, kıyafet)
5.Vakıflarla İlişkiler
6.Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.
7.Hükümet Konağı Daire Müdürlüğü işleri.
8.Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.
9.Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.
10.İl Özel İdaresi İşlemleri
11.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı İşlemleri
12.Çevre ve Orman Bakanlığı İşlemleri
13.Kültür Bakanlığı - Anıtlar - Müzeler - Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kur.
14.Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları, Yerel Bilgi Projesi
15.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İşlemleri
16.Tüketici Sorunları Hakem Heyeti İlçe Kurulu İşlemleri
17.Yükseköğretim ve Üniversitelerle ilgili İşlemler.
18.İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.
2.Kanunların, KHK, tüzüklerin, Bakanlar Kurulu Kararlarının, yönetmeliklerin yayımı, ilanı,
3.Genel idare kuruluşları, bölgesel kuruluşlar, KİT özel iş yerleri gözetim ve denetimi işleri.
4.Personelle ilgili konular (Özlük işleri, Hizmet-İçi eğitim, mesai saatleri, kıyafet)
5.Vakıflarla İlişkiler
6.Tabi afet, genel sağlık ve çevre sağlığı konuları iş ve işlemleri.
7.Hükümet Konağı Daire Müdürlüğü işleri.
8.Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırma.
9.Bayrak Kanunu, ilgili tüzük ve yönetmeliklere ilişkin işlemler.
10.İl Özel İdaresi İşlemleri
11.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı İşlemleri
12.Çevre ve Orman Bakanlığı İşlemleri
13.Kültür Bakanlığı - Anıtlar - Müzeler - Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kur.
14.Bilgi Edinme Kanunu ve Uygulamaları, Yerel Bilgi Projesi
15.Sanayi ve Ticaret Bakanlığı İşlemleri
16.Tüketici Sorunları Hakem Heyeti İlçe Kurulu İşlemleri
17.Yükseköğretim ve Üniversitelerle ilgili İşlemler.
18.İlçede kuruluşu bulunmayan diğer bakanlık ve kuruluşlara ait işlemler.
İDARE KURULU BÜRO İŞ VE İŞLEMLERİ
1.İl İdare Kurulu karar ve işlemleri (Yeşil kart, Muhtaçlık, Askerlik Kararları vb.)
2.Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ile ilgili iş ve işlemler.
3.İdare Kurulu nüfus ve askerlik para cezaları.
4.İmar iş ve işlemler
5.Disiplin kurulu karar iş ve işlemler.
6.1609 sayılı kanun (Atatürk aleyhine işlenen suçlar) ile ilgili yazışmalar.
7.Görevden uzaklaştırma işlemleri.
8.Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar.
9.Muhtaçlık ve bakım belgeleri.
10.Mülki İdare bölümleri belediye ve köy sınır değişikliği, köy kurulması, bağlılık değişikliği işlemleri.
11.Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler.
12.Askerliğe karar verme işleri.
13.Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarını değiştirme işlemleri.
2.Memurlar ve diğer kamu görevlilerinin yargılanmaları ile ilgili iş ve işlemler.
3.İdare Kurulu nüfus ve askerlik para cezaları.
4.İmar iş ve işlemler
5.Disiplin kurulu karar iş ve işlemler.
6.1609 sayılı kanun (Atatürk aleyhine işlenen suçlar) ile ilgili yazışmalar.
7.Görevden uzaklaştırma işlemleri.
8.Taşınmaz mal zilyetliği ile ilgili uygulamalar.
9.Muhtaçlık ve bakım belgeleri.
10.Mülki İdare bölümleri belediye ve köy sınır değişikliği, köy kurulması, bağlılık değişikliği işlemleri.
11.Kamulaştırma kanunu ile ilgili iş ve işlemler.
12.Askerliğe karar verme işleri.
13.Harita, köy, bağlı, tabi yer adlarını değiştirme işlemleri.
HUKUK İŞLERİ BÜROSU İŞ VE İŞLEMLERİ
1.İdari yargıya başvurma işleri.
2.İnceleme ve denetleme işleri (Valiliğin dernekler, sendikalar,vakıflar,kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile ilgili olup, emniyet ve Jandarma görevleri dışında kalan gözetim ve denetim iş ve işlemleri.)
3.Valilik-Konsolosluk ilişkileri, imza ve tasdik işlemleri.
4.Şefliğin teftiş ve denetimi ile ilgili işlemler.
5.Genel emirler.
2.İnceleme ve denetleme işleri (Valiliğin dernekler, sendikalar,vakıflar,kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile ilgili olup, emniyet ve Jandarma görevleri dışında kalan gözetim ve denetim iş ve işlemleri.)
3.Valilik-Konsolosluk ilişkileri, imza ve tasdik işlemleri.
4.Şefliğin teftiş ve denetimi ile ilgili işlemler.
5.Genel emirler.
MAHALLİ İDARELER BÜROSU İŞ VE İŞLEMLERİ
1.Büyükşehir Belediyeleri ile ilgili vesayet iş ve işlemleri.
2.Belediyelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
3.Özel idarelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
4.Köylerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
5.Birliklerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
6.Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.
7.Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerle birleştirilmesi ile ilgili işlemler.
2.Belediyelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
3.Özel idarelerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
4.Köylerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
5.Birliklerle ilgili vesayet iş ve işlemleri.
6.Mahalli idarelerin mali yardım ve destek sağlama işleri, teftiş ve denetim işleri.
7.Belediye kurulması, köy veya bağlıların belediyelerle birleştirilmesi ile ilgili işlemler.
ÖZEL KALEM BÜROSU İŞ VE İŞLEMLERİ
1.Özel haberleşme, gizlilik taşıyan yazışmalar.
2.Protokol, ağırlama ve kabuller
3.Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlama
4.Yargı kuruluşlarıyla ilişkiler.
5.Askeri mercii ve kuruluşlarla ilişkiler.
6.Sıkı yönetim / olağanüstü hal iş / işlemleri
7.İstihbarat hizmet ve konuları (Milli Güvenlik Kurulu ile ilişkiler dahil)
8.Asayiş konuları (Emniyet, Jandarma ile ilişkiler)
9.Mülakatlar (Sınır il ve ilçelerinde)
2.Protokol, ağırlama ve kabuller
3.Atatürk günlerini ve tarihi günleri, milli ve resmi bayramları, mahalli kurtuluş günleriyle belirli günleri anma ve kutlama
4.Yargı kuruluşlarıyla ilişkiler.
5.Askeri mercii ve kuruluşlarla ilişkiler.
6.Sıkı yönetim / olağanüstü hal iş / işlemleri
7.İstihbarat hizmet ve konuları (Milli Güvenlik Kurulu ile ilişkiler dahil)
8.Asayiş konuları (Emniyet, Jandarma ile ilişkiler)
9.Mülakatlar (Sınır il ve ilçelerinde)
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER BÜRO İŞ VE İŞLEMLERİ
1.Halkla İlişkiler. TRT Basın ve diğer kitle haberleşme araçları ile ilişkiler, basın toplantıları.
2.Valiliğe elden getirilen her nevi dilekçenin kabulü, 8. madde gereğince imza yetkisi verilen görevlilerin imzasına hazırlama işleri.
3.Basın kartı ve resmi ilan işleri.
2.Valiliğe elden getirilen her nevi dilekçenin kabulü, 8. madde gereğince imza yetkisi verilen görevlilerin imzasına hazırlama işleri.
3.Basın kartı ve resmi ilan işleri.
PLANLAMA VE KOORDİNASYON BÜRO İŞ VE İŞLEMLERİ
1.Kalkınma planı hazırlık ve uygulanması.
2.Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.
3.İl programı hazırlanması ve uygulanması.
4.Envanter çalışmaları ve öncelikli kriterler.
5.Genel durum raporları.
6.İl koordinasyon Kurulu çalışmaları.
7.İdare şube başkanları toplantıları.
8.Plan, program ve toplum kalkınmasında eğitim-öğretim.
2.Yıllık uygulama programı hazırlanması ve uygulanması.
3.İl programı hazırlanması ve uygulanması.
4.Envanter çalışmaları ve öncelikli kriterler.
5.Genel durum raporları.
6.İl koordinasyon Kurulu çalışmaları.
7.İdare şube başkanları toplantıları.
8.Plan, program ve toplum kalkınmasında eğitim-öğretim.
DİĞER İŞ VE İŞLEMLER
1.Tüketici Hakem Heyeti sekreteryası
2.Çevre Müdürlüğünden gelen yazışmalar ve işlemlerin takibi.
3.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı iş ve işlemleri.
4.İnsan Hakları ile ilgili işlemler.
5.BİMER Koordinasyon işlemleri.
6.ADUYBİM Koordinasyon ve Veri Giriş işlemleri.
7.Kamu Etik Komisyonu sekreterya işlemleri.
8. Tek Adımda Hizmet iş ve işlemleri
2.Çevre Müdürlüğünden gelen yazışmalar ve işlemlerin takibi.
3.Bayındırlık ve İskan Bakanlığı iş ve işlemleri.
4.İnsan Hakları ile ilgili işlemler.
5.BİMER Koordinasyon işlemleri.
6.ADUYBİM Koordinasyon ve Veri Giriş işlemleri.
7.Kamu Etik Komisyonu sekreterya işlemleri.
8. Tek Adımda Hizmet iş ve işlemleri
10.06.1949 tarih ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ile bu Kanun’ un ek ve değişikliklerine, 14.02.1985 tarih ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ’un ilgili hükümlerine ve Valilik ve Kaymakamlık Büroları Kuruş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğine dayanılarak, Bozkır Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürlüğünün hizmetlerinin, iş ve işlemlerinin düzenli yürütülmesi, İdarede istikrarın sağlanması amacıyla ve hizmet birimleri ile dairemiz personeli arasında iş verimini artırmak amacıyla hazırlanan Kaymakamlık Personeli arasında görev taksimatı aşağıda belirtilmiştir.
Adı Soyadı | Görev Unvanı | Görevleri |
Erol DEMİRBAŞ | Yazı İşleri Müdürü | Yazı İşlerinin tüm işlemlerinden ve genel iş yürütümünden sorumludur. |
Serkan DUR | V.H.K.İşletmeni | Yazı İşleri Kaleminde görevlidir. |
Mehmet KIRCA | Dernekler VHKİ | Dernekler Büro Şefliğinin iş ve işlemleri |
Mehmet EL | Emniyet Amirliği Polis Memuru | Kaymakam Koruma Polisi |
Murat KÜÇÜKOĞLU | Geçici Personel | 4/C Personeli |
Kadir ŞAHİN | Geçici Personel | 4/C Personeli |
Menderes KILIÇ | Geçici Personel | 4/C Personeli |
Kamil İNCİKLİ | Geçici Personel | 4/C Personeli |
Metin YILMAZER | Geçici Personel | 4/C Personeli |
Ali GÖKTEPE | Geçici Personel | 4/C Personeli |
SOSYAL YARDIMLAŞMA ve DAYANIŞMA VAKFI BAŞKANLIĞI
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Telefon | 0332 426 19 99 |
Faks | 0332 426 10 66 |
E-posta | bozkirsydv@hotmail.com |
Bozkır Asliye Hukuk Mahkemesinin 07.09.1986 tarihli Kararı ile kurulmuştur.
Vakfımızca yapılan yardımlardan SGK’na tabi olmayan ve vakfımıza başvuruda bulunan ihtiyaç sahibi vatandaşlar faydalanmaktadır.
Bozkır Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Başkanlığında; 1 Müdür, 1 Sosyal İnceleme Görevlisi ve 1 Yardımcı Hizmetler Görevlisi görevlisi çalışmaktadır.
01.01.2009-31.12.2009 tarihleri arasında yapılan yardımlar:
YARDIM TÜRÜ | KİŞİ SAYISI |
Yiyecek Yardımı | 3374 |
Yakacak Yardımı | 4705 |
Eğitim Yardımı | 2188 |
Sağlık Yardımı | 446 |
Özürlülere Yardım | 9 |
Proje Yardımı | 41 |
Giyecek Yardımı | 81 |
Geçimini Temin Ed.Yard. | 177 |
Barınma Yardımı | 46 |
Nakdi Yard.(Bir Defaya Mahsus) | 18 |
TOPLAM | 11085 |
KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİ
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Telefon | 0332 426 19 99 |
Faks | 0332 426 27 69 |
E-posta | mertlihakan@hotmail.com |
Adres | Hükümet Konağı Kat:2 42630 Bozkır/KONYA |
Bozkır Köylere Hizmet Götürme Birliği tarihinde kurulmuştur.
Bozkır İlçesindeki tüm köyler Birliğin üyesi olup, faaliyet alanı üye köylerle sınırlıdır.
Bozkır İlçesindeki tüm köyler Birliğin üyesi olup, faaliyet alanı üye köylerle sınırlıdır.
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ BAŞKANLIĞI
4077 Sayılı Kanun gereğince; Tüketiciler ile Satıcı ve Sağlayıcılar arısında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek amacıyla veya tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri sürülebilecek kararları almak üzere, Bozkır Kaymakamlığı bünyesinde Tüketici Sorunları Hakem Heyeti oluşturulmuştur.
Hakem Heyetinde; aşağıda adı soyadı ve görevleri belirtilenler görevlendirilmiştir.
Hakem Heyetinde; aşağıda adı soyadı ve görevleri belirtilenler görevlendirilmiştir.
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETİ ÜYELERİ | ||
Heyetteki Görevi | Adı Soyadı | Görev Yeri ve Unvanı |
Başkan | Hakan MERTLİ | Halk Eğitimi Merkezi Müdür Yrd. |
Üye | Mehmet GÜVEN | Bozkır Belediyesi Zabıta Memuru |
Üyetd> | Ekrem YILDIZ | Bozkır Belediyesi Encümen Üyesi |
Üye | Hüseyin BOZKURT | Bozkır Belediyesi Encümen Üyesi |
Üye | Niyazi YAVUZER | Bozkır Esnaf ve San.Odası Bşk. |
Üye | Mustafa AKGÜL | Serbest Avukat(Baro Temsilcisi) |
Raportör | Ahmet ÇAĞLAR | Bozkır İlçe Milli Eğitim VHKİ |
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Telefon | 0332 426 19 99 |
Faks | 0332 426 27 69 |
E-posta | mertlihakan@hotmail.com |
Adres | Hükümet Konağı Kat:2 42630 Bozkır/KONYA |
TÜKETİCİ SORUNLARI HAKEM HEYETLERİNİN ÇALIŞMA USUL ve ESASLARI
Satın aldığınız herhangi bir mal veya hizmetin ayıplı (kusurlu) olduğunu fark ettiğinizde öncelikle o mal veya hizmeti aldığınız satıcı veya sağlayıcı ile görüşmeniz gerekir. Sorunu çözemiyor ve karşı taraf yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa, firma yetkilileri ile görüşmenizde yarar vardır. Bu tür görüşmelerde yasal haklarınızı (malın iadesi, malın yenisi ile değiştirilmesi, malın tamiri, malın özrü kadar değerinden indirilmesi) bildiğinizi ve seçimlik haklarınızdan hangisini tercih ettiğinizi belirtmeyi unutmayın.
Her şeye rağmen, sonuç alamadıysanız, mal ya da hizmeti satın aldığınız yerde bulunan;
*Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine,
*Tüketici Mahkemelerine,
başvurmalısınız. Böyle bir durumda hakkınızı aramamanız sadece o mal veya hizmet nedeniyle sizin zarara uğramanızı değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başka tüketicilerin de benzer mağduriyetlere uğramasına sebep olmak anlamına gelir.
HAKEM HEYETLERİ VE TÜKETİCİ MAHKEMELERİ NEREDEDİR?
Hakem Heyetleri illerde Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlık binalarındadır. Tüketici Mahkemeleri ise her il ve ilçenin Adliye binalarında bulunmaktadır.
NEREYE BAŞVURULMALI?
Satın aldığınız ve şikayet konusu olan mal ya da hizmetin değeri 01.01.2010’dan itibaren 938,75 TL’nin (Parasal sınır her yıl DİE’nin TEFE’de meydana gelen yıllık artış oranında artırılır.) altında ise sorunun çözümü için Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurmanız zorunludur. Bu durumda, hakem heyetlerinin aldığı karar bağlayıcıdır.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 938,75 TL’nin üstünde ve 2.450,67 TL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.
Hakem heyetinin lehinize verdiği karara satıcı veya sağlayıcının uymaması durumunda İcra Müdürlüğüne müracaat edebilirsiniz.
Hakem heyeti kararı, aleyhinize çıktıysa 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirsiniz. İtirazı görüşen Tüketici Mahkemesinin kararı kesindir.
Şikayet konusu olan hizmetin değeri 938,75 TL’nin üstünde ve 2.450,67 TL.’nin altında ise Hakem Heyetlerine başvurulabileceği gibi, Tüketici Mahkemelerine de başvurulabilir.
Ancak bu durumda, Hakem Heyetlerinin kararı delil niteliğinde olup, bağlayıcı değildir. Lehinize olan heyet kararına karşı tarafın uymaması halinde Tüketici Mahkemesine başvurmanız gerekecektir.
BAŞVURUNUZU NASIL YAPACAKSINIZ?
Şikayet konusunu içeren dilekçe ve ekinde konuya ait belgelerle (fatura, satış fişi, garanti belgesi, sözleşme vb.) bizzat veya posta yolu ile başvurabilirsiniz. Yazılı dilekçenizde,
• Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
• Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
• Ne kadar para ödediğinizi,
• Sorunun ne olduğunu,
• Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
• Ne yapılmasını istediğinizi anlatın.
BAŞVURULARDAN ÜCRET ALINMAZ
Hakem heyetlerine yapılan başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Hakem heyetlerince görevlendirilecek bilirkişi ücretleri Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından karşılanır. Tüketici Mahkemeleri nezdinde tüketiciler tarafından açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.
GÖRÜŞÜLME SÜRESİ
Hakem Heyetlerine yapılan başvurular, başvuru tarih ve sırasına göre en geç 3 ay içinde karara bağlanır.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.
Kararlar, alındığı tarihten itibaren 5 gün içinde taraflara yazılı olarak bildirilir.
Hakem Heyeti kararlarının taraf ve sonuçlarını gösterir listeler, İllerde İl Müdürlükleri, İlçelerde Kaymakamlıklarda duyuru panolarında aylık olarak ilan edilir.
İNSAN HAKLARI BÜROSU
2 Aralık 2000 tarihinden itibaren toplumda ve kamu görevlilerinde insan hakları bilincini geliştirmek, insan haklarını korumak, ihlal iddialarını incelemek ve araştırmak, insan hak ve özgürlüklerinin kullanılmasının önündeki engeller ile hak ihlallerine yol açan sosyal, siyasi, hukuki ve idari nedenleri incelemek, araştırmak ve bunların çözümüne ilişkin önerilerde bulunmak üzere, illerde “İl İnsan Hakları Kurulu” ile ilçelerde “İlçe İnsan Hakları Kurulu” kurulmuştur.
Dünyada bir başka benzeri olmayan nev'i şahsına münhasır olarak değerlendirilebilecek Kurullar 23 Kasım 2003 tarihinde büyük oranda sivil bir yapıya dönüştürülerek ortalama 15 üyeden 2 üyesi hariç diğer üyeleri sivil hale getirilmiştir. Bu iki üye de Kurula başkanlık eden mülki idare amiri ile kamu görevlisi bir avukattır. Yönetmeliğe göre Kurullarda en az 3 adet olmak üzere sivil toplum kuruluşu dernek ve vakıfların yeralması gerekmektedir. Bu sayı asgari sayı olup, daha fazla sayıda STK üye olmasına hiç bir engel bulunmamaktadır.
Türkiye’de İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, insan haklarını koruma mekanizması içinde kendine özgü yapısı, niteliği ve gelişim süreciyle özel bir konuma sahiptir. Ülkemizin özellikle 1980 sonrası yaşadığı hızlı ve karmaşık sosyo-ekonomik dönüşüm, insan haklarını daha önce hiç olmadığı kadar siyasal gündemin bir parçası haline getirirken, bir yandan da temel hak ve özgürlüklere klasik devlet yapısı dışında da güvenceler aranmasına yol açtı. Türkiye’de daha önce konuşulması dahi mümkün olmayan sorunların açık ve yoğun politik mücadelelere konu olmaya başlaması ve yaşanan toplumsal değişimin kaçınılmaz olarak sürüklediği yeni ve daha kapsamlı hak ve özgürlük talepleri, öncelikle insan hakları alanındaki sivil toplum örgütlenmesini hızlandırdı. İnsan hakları alanında ileri sürülen taleplerin “öncelikli muhatabı” olan devlet ise, sivil kesimde yaşanan bu gelişmeyi başlangıçta “kuşkuyla izlemekle” yetindi. Ancak, Soğuk Savaş sonrası oluşan yeni dünya düzeninde güçlenen demokratikleşme arayışları ve müzakere masasına kadar ilerleyen AB sürecinin oluşturduğu dış etkenlere, iç siyasal ve toplumsal düzenimizin giderek çağdaşlaşması ve bireysel haklar düşüncesinin önem kazanması da eklenince, devlet insan hakları mücadelesini geliştirmeye ve ondan yararlanmaya dönük bir politikayı benimsedi. Söz konusu sürecin en popüler uluslararası belgesi olan “Kopenhag Kriterleri”nin de ortaya koyduğu gibi, çağımızda devlet yapılanmasının temel referansı, insan haklarına saygı ve bunu garanti edecek istikrarlı kurumların varlığıdır.
İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, işte bu yeni yaklaşımın bir ürünü olarak, 02.11.2000 tarih ve 24218 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik” ile 81 il ve 850 ilçede faaliyete geçmiştir. Kurulların temel amacı insan haklarının korunması ve geliştirilmesi olarak belirlenmiştir. 23.11.2003 tarihli yeni yönetmelik ile “sivil karakteri” daha da güçlendirilen Kurullarda görev yapan kamu görevlisi sayısı, Başkanlık görevini yürütecek vali yardımcısı veya kaymakam ile hazine avukatı olmak üzere ikiye indirilmiştir. Bu değişikliğin temel amacı, çalışmaların lokomotifi olması beklenen sivil toplumun Kurullardaki etkinliğini arttırmaktı. Nitekim, yürüttükleri çalışmalar, aldıkları ufuk açıcı kararlar, pek çok ihlâl iddiasını cesaret ve titizlikle incelemeleri ile Kurullar, insan hakları alanında kamu otoritesi ile sivil toplum işbirliğinin ümit verici örnekleri olmuşlardır. Gelinen noktada İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, oluşumlarının ilk aşamasını başarıyla tamamlamış ve insan haklarının korunması ve geliştirilmesi açısından “vazgeçilemeyecek bir unsur” haline gelmişlerdir.
Amaç: Toplumda ve kamu görevlilerinde insan hakları bilincini geliştirmek, insan haklarını korumak, ihlal iddialarını incelemek ve araştırmak, insan hak ve özgürlüklerinin kullanılmasının önündeki engeller ile hak ihlallerine yol açan sosyal, siyasi, hukuki ve idari nedenleri incelemek, araştırmak ve bunların çözümüne ilişkin önerilerde bulunmak üzere, illerde “İl İnsan Hakları Kurulu” ile ilçelerde “İlçe İnsan Hakları Kurulu”nun kuruluş, görev ve çalışma esaslarını belirlemektir.
Hukuki dayanak: İl ve İlçe İnsan hakları Kurulları 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilâtı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun ek 6 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar:
Bakanlık: Başbakanın görevlendireceği insan haklarından sorumlu Başbakan Yardımcılığını veya Devlet Bakanlığını
Bakan: Başbakan tarafından görevlendirilen insan haklarından sorumlu Başbakan Yardımcısını veya Devlet Bakanını,
Başkanlık: Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığını,
İl Kurulu: İl İnsan Hakları Kurulunu,
İl Masası: İl İnsan Hakları Danışma ve Başvuru Masasını,
İlçe Kurulu:İlçe İnsan Hakları Kurulunu,
İlçe Masası: İlçe İnsan Hakları Danışma ve Başvuru Masasını,
Sivil Toplum Kuruluşu:Çalışmaları gönüllülük esasına dayalı, tüzüklerinde ve çalışma programlarında insan hakları konularına yer verilen dernek, vakıf gibi tüzel kişiliğe sahip kuruluşları ifade eder.
Yürütme Sorumlusu:İl ve İlçe Kurulları Yönetmelik hükümlerini insan haklarından sorumlu Bakan yürütür.
B-) İÇME SULARI
Dünyada bir başka benzeri olmayan nev'i şahsına münhasır olarak değerlendirilebilecek Kurullar 23 Kasım 2003 tarihinde büyük oranda sivil bir yapıya dönüştürülerek ortalama 15 üyeden 2 üyesi hariç diğer üyeleri sivil hale getirilmiştir. Bu iki üye de Kurula başkanlık eden mülki idare amiri ile kamu görevlisi bir avukattır. Yönetmeliğe göre Kurullarda en az 3 adet olmak üzere sivil toplum kuruluşu dernek ve vakıfların yeralması gerekmektedir. Bu sayı asgari sayı olup, daha fazla sayıda STK üye olmasına hiç bir engel bulunmamaktadır.
Türkiye’de İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, insan haklarını koruma mekanizması içinde kendine özgü yapısı, niteliği ve gelişim süreciyle özel bir konuma sahiptir. Ülkemizin özellikle 1980 sonrası yaşadığı hızlı ve karmaşık sosyo-ekonomik dönüşüm, insan haklarını daha önce hiç olmadığı kadar siyasal gündemin bir parçası haline getirirken, bir yandan da temel hak ve özgürlüklere klasik devlet yapısı dışında da güvenceler aranmasına yol açtı. Türkiye’de daha önce konuşulması dahi mümkün olmayan sorunların açık ve yoğun politik mücadelelere konu olmaya başlaması ve yaşanan toplumsal değişimin kaçınılmaz olarak sürüklediği yeni ve daha kapsamlı hak ve özgürlük talepleri, öncelikle insan hakları alanındaki sivil toplum örgütlenmesini hızlandırdı. İnsan hakları alanında ileri sürülen taleplerin “öncelikli muhatabı” olan devlet ise, sivil kesimde yaşanan bu gelişmeyi başlangıçta “kuşkuyla izlemekle” yetindi. Ancak, Soğuk Savaş sonrası oluşan yeni dünya düzeninde güçlenen demokratikleşme arayışları ve müzakere masasına kadar ilerleyen AB sürecinin oluşturduğu dış etkenlere, iç siyasal ve toplumsal düzenimizin giderek çağdaşlaşması ve bireysel haklar düşüncesinin önem kazanması da eklenince, devlet insan hakları mücadelesini geliştirmeye ve ondan yararlanmaya dönük bir politikayı benimsedi. Söz konusu sürecin en popüler uluslararası belgesi olan “Kopenhag Kriterleri”nin de ortaya koyduğu gibi, çağımızda devlet yapılanmasının temel referansı, insan haklarına saygı ve bunu garanti edecek istikrarlı kurumların varlığıdır.
İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, işte bu yeni yaklaşımın bir ürünü olarak, 02.11.2000 tarih ve 24218 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “İl ve İlçe İnsan Hakları Kurullarının Kuruluş, Görev ve Çalışma Esasları Hakkında Yönetmelik” ile 81 il ve 850 ilçede faaliyete geçmiştir. Kurulların temel amacı insan haklarının korunması ve geliştirilmesi olarak belirlenmiştir. 23.11.2003 tarihli yeni yönetmelik ile “sivil karakteri” daha da güçlendirilen Kurullarda görev yapan kamu görevlisi sayısı, Başkanlık görevini yürütecek vali yardımcısı veya kaymakam ile hazine avukatı olmak üzere ikiye indirilmiştir. Bu değişikliğin temel amacı, çalışmaların lokomotifi olması beklenen sivil toplumun Kurullardaki etkinliğini arttırmaktı. Nitekim, yürüttükleri çalışmalar, aldıkları ufuk açıcı kararlar, pek çok ihlâl iddiasını cesaret ve titizlikle incelemeleri ile Kurullar, insan hakları alanında kamu otoritesi ile sivil toplum işbirliğinin ümit verici örnekleri olmuşlardır. Gelinen noktada İl ve İlçe İnsan Hakları Kurulları, oluşumlarının ilk aşamasını başarıyla tamamlamış ve insan haklarının korunması ve geliştirilmesi açısından “vazgeçilemeyecek bir unsur” haline gelmişlerdir.
Amaç: Toplumda ve kamu görevlilerinde insan hakları bilincini geliştirmek, insan haklarını korumak, ihlal iddialarını incelemek ve araştırmak, insan hak ve özgürlüklerinin kullanılmasının önündeki engeller ile hak ihlallerine yol açan sosyal, siyasi, hukuki ve idari nedenleri incelemek, araştırmak ve bunların çözümüne ilişkin önerilerde bulunmak üzere, illerde “İl İnsan Hakları Kurulu” ile ilçelerde “İlçe İnsan Hakları Kurulu”nun kuruluş, görev ve çalışma esaslarını belirlemektir.
Hukuki dayanak: İl ve İlçe İnsan hakları Kurulları 3056 sayılı Başbakanlık Teşkilâtı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun ek 6 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar:
Bakanlık: Başbakanın görevlendireceği insan haklarından sorumlu Başbakan Yardımcılığını veya Devlet Bakanlığını
Bakan: Başbakan tarafından görevlendirilen insan haklarından sorumlu Başbakan Yardımcısını veya Devlet Bakanını,
Başkanlık: Başbakanlık İnsan Hakları Başkanlığını,
İl Kurulu: İl İnsan Hakları Kurulunu,
İl Masası: İl İnsan Hakları Danışma ve Başvuru Masasını,
İlçe Kurulu:İlçe İnsan Hakları Kurulunu,
İlçe Masası: İlçe İnsan Hakları Danışma ve Başvuru Masasını,
Sivil Toplum Kuruluşu:Çalışmaları gönüllülük esasına dayalı, tüzüklerinde ve çalışma programlarında insan hakları konularına yer verilen dernek, vakıf gibi tüzel kişiliğe sahip kuruluşları ifade eder.
Yürütme Sorumlusu:İl ve İlçe Kurulları Yönetmelik hükümlerini insan haklarından sorumlu Bakan yürütür.
KÖYDES
2009 YILI KÖYDES YATIRIM PROGRAMI
A-) KÖY YOLLARI
A-) KÖY YOLLARI
Adı | Yeri(Köy/Ünite) | Km. | Niteliği | Konusu | Ödeneği | Durumu |
Küçükhisarlık Köy Yolu | Küçükhisarlık | 2 | Yol Stan.Gen. | Asfalt I.Kat | 70164,87 | Bitti |
Karabayır Köy Yolu | Karabayır | 1 | Yol Stan.Gen. | Asfalt I.Kat | 19113,3 | Bitti |
B-) İÇME SULARI
Adı | Yeri(Köy/Ünite) | Niteliği | Ödeneği | Durumu |
Klorlama Cihazı Alımı | Tüm Köyler | Tesis Gel. | 47200 | Bitti |
DERNEKLER BÜROSU
İLETİŞİM BİLGİLERİ
Telefon | 0332 426 19 99 |
Faks | 0332 426 27 69 |
İlçemizde 2(iki)’si Kamu Yararına Çalışan Dernek olmak üzere toplam 17(Onyedi) dernek bulunmaktadır.
A-) KAMU YARARINA ÇALIŞAN DERNEKLER:
S. No | DERNEĞİN ADI |
1 | TÜRKİYE KIZILAY DERNEĞİ BOZKIR ŞUBESİ |
2 | ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE DERNEĞİ BOZKIR ŞUBESİ |
B-) DİĞER DERNEKLER:
S. No | DERNEĞİN ADI |
1 | BOZKIR MERKEZ KÜLTÜR VE ÖĞRENCİLERE HİMAYE DERNEĞİ |
2 | HAMZALAR İLİM VE KÜLTÜRE YARDIM DERNEĞİ |
3 | HACILAR KÖYÜ KURS VE TAHSİL TALEBELERİ HİMAYE DERNEĞİ |
4 | BOZKIR GENÇLERBİRLİĞİ SPOR KULÜBÜ DERNEĞİ |
5 | YENİŞEHİR KULÜBÜ DERNEĞİ |
6 | ÜÇPINAR EĞİTİM VE KÜLTÜRE HİZMET DERNEĞİ |
7 | HİSARLIK EĞİTİM VE ÖĞRENCİLERE YARDIM DERNEĞİ |
8 | BOZKIR MERKEZ KIZ ÖĞRENCİLERİ KORUMA DERNEĞİ |
9 | DERE ÖĞRENCİLERE YARDIM KÜLTÜR VE DAYANIŞMA DERNEĞİ |
10 | BAYBAĞAN KÖYÜ YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA DERNEĞİ |
11 | BOZKIR AVCILAR DERNEĞİ |
12 | KINIK KÖYÜ KÜLTÜR VE YARDIMLAŞMA DERNEĞİ |
13 | SARIOĞLAN KASABASI KOÇAŞ MAHALLESİ CAMİLERİNİ VE KURAN KURSU YAP.YAŞ.ve ONR.DER. |
14 | KIRIKTAYFLAR EĞİTİM DAYANIŞMA VE YARDIMLAŞMA KÜLTÜR DERNEĞİ |
15 | BOZKIR İLÇE HİZMETLERİNE YARDIM DERNEĞİ |
Teşekkürler Bu bilgileri paylaştığınız için.Birde bu Tüketici Hakem Heyeti denilen kurum doğru ve dürüst kişilerden oluşsa da(sözün tamamına değil) biraz daha Bozkırımızın insanının hakkını savunulabilse.
YanıtlaSil