Recent Comments

BOZKIR DEDİKLERİ KÜÇÜK BİR KASABA

Geçenlerde Ahmet amcayla biraz sohbet ettik. Nasılsın? İyi misin? Faslından sonra sohbet koyulaştı. Bozkır’dan girip Konya’dan çıktık. Ben en iyisi onunla sizi baş başa bırakayım.
“Geçenlerde aracımın muayene süresi geldi. Ancak Bozkır’da bunu yapacak yer yok. O zaman ne yapayım sigortacıya sordum. Oğlum benim aracın muayene zamanı geldi. Evet hemen halledin dediler. Bir Salı gün Seydişehir’e yola koyuldum. Yolda kontrol noktası olunca yavrum kontrol etmenize gerek yok, zaten muayene için gidiyorum dedim. Varınca yeni istasyonun açıldığını yeri öğrendim. Bari sıra yokmuş. Sevinçle hemen arabamı yaklaştırdım. Görevli ruhsatı incelerken amca bunun “sızdırmazlık raporu yok.”dedi. O olmadan araç muayene olmuyormuş. Ne yapmalıyım derken yakından LPG için nerden bu raporun alınacağını sordum. Cuma gün Seydişehir’de oluyormuş. Beyşehir’e gideyim dedim. Oraya da mühendis odası, Çarşamba ve Perşembe günleri geliyormuş. Ne yapmam lazım o zaman? Tekrar Bozkır’a dönsem bir daha iş yerinden izin almam zor. Bugün halletmeliyim dedim. Ver elini Konya Mühendisler Odası. Orasını da bulmak çok zor oldu. Kuyruk derken bana sıra geldi.”Sızdırmazlık raporunu” aldım. Hemen Konya’da ki istasyona gittim. Birde ne göreyim. Kuyruk 1km’yi geçmiş. Buradan sıra gelmez diye düşündüm. Doğruca Seydişehir’e geri geldim. Arabanın her yerini incelediler. Eksiği yokmuş. Şükür diyecekken evraktaki bir kelime hatasından tekrar geri gelmem gerekti. Bütün bunları niye anlattım. Bozkır’da ilçe ama neden bir istasyon, neden Mühendisler odası, yok? Neden hastane gelişmiş değil. Bozkır neden Seydişehir’e bağlı gibi duruyor. Ahırlı’da, Yalıhüyük’te de yok olması gerekenler. Bozkır birer köy olma yolunda. Zira bazı kasabalar bile Bozkır’dan büyüktür.
Bozkır sahipsiz bir ilçe gibi maalesef. Hâlbuki Bozkırlı çok hemşerimiz var ama Bozkır’a ne kadar faydası var? Cuma günleri caddelerden geçecek yer yok. Pazar yeri yok. Caddelere bir bakın. Çukur olmayan bir yol var mı Allah aşkına? Kimse de bir şikâyet yok. Yâda varda herkes gönlüne küsmüş. Caddelerin kenarındaki araçlardan adım atacak yer yok. Şöyle gönlünce ailenle gidip oturacağın güzel kapalı alan bile yok. Turizm konusunda Zengibar’ın değeri bilinmiyor. Bozkır’da güzel olan ne var ki? Bence köklü bir çözüm bulunmalı. Okulların yatılı pansiyon sıkıntısı var. Bozkır’ın çok köyü var.O çocukların okuması için pansiyon lazım.Bozkırlılar vakfı bu ihtiyaca cevap vermiyor.Kaç yıldır, kız çocukları yer yok bahanesi ile köylerine geri gönderiliyor.Açıkçası sorunlar anlatmakla bitmez doğrusu. “Suyu sert; insanı mert “ cümlesinin suyu kısmı bile şebeke suyu içilmesi sıkıntılı olduğu için galiba bu da yanlış oldu.”İnsanı mert” kısmına henüz bir itirazım yok.
Biliyorum güzel bir şey anlatmadım, ancak bunlar hakkında ittifak etmeyen yoktur. Peki, bunları kim yola koyacak. Onu zaman gösterecek.
Ahmet amcayla, sohbet uzadıkça uzadı. Çoğunu yazamadım. Bunları anlatmak neyi değiştirir, bilemem ama paylaşmak istedim. Sanırım şimdi daha iyi anladık. 
Galiba söylenen bir şarkı sözü doğru çıkıyor:“Bozkır dedikleri küçük bir kasaba.”

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !