Recent Comments

Bozkır Devlet Hastanesi'nde Neler Oluyor?

Şekerciklerim hem ziyaret hem tatil yapalım diye memleketimiz olan Bozkır İlçesi’ne geldim bu yazımıda ordan sizlere yazıyorum. Biliyorsunuz ben bir yere gidiyorsam mutlaka gazetecilik gereği kurumları şöyle bir denetler bakarım veya o bölgenin vatandaşlarıyla görüşürüm sorunlarını dinler notlar alırım sonuçta bu kezde memkeletimizin sorunlarını dinledim. Ancak Bozkır Devlet Hastanesi ve Aile Hekimliği konularında yaşanan sıkıntılar buradaki vatandaşlara yansıyınca olan garibim Bozkır halkına olmuş. Aslında doğu mağdur bölge derler ama hiçte öyle değil esas mağdur bölgeler Bozkır İlçesi, Hadim, Taşkent ilçeleridir bana göre esas histin buralara verilmesi gerekir. Ama görüyorum ki kısır çekişmeler burada vatandaşa öyle yansımış ki, vatandaş hastaneye gelince iyice hasta olmuş e ne yapsın garibim vatandaşımla doktor ilgilenmezse, başhekim sorumsuz olursa sonuç ne olacak tabii ki vatandaş mağdur olacak.
Şekerciklerim İlçedeki ziyaretlerim ve Bozkır Devlet Hastanesi’ndeki doktorlar, ve personelle yaptığım görüşmeler ve benim ilçede olduğumu da öğrenince dertlerini anlattılar bana. Başhekim Dr. Faruk Altunok ve Dr. Ali Alp arasında yaşanan polemikler ve tartışmalar personelin uyumsuzluğuna, çalışma performansının düşmesine ve sonuçta hasta muayenelerinin yapılmamasına kadar gitmiş. Bozkır İlçesi’nin Cuma günü pazarı olması dolayısıyla çevre köylerden gelen vatandaşlarla birlikte ilçedeki nüfus artıyor ve tabii ki hastaneye muayene olmak için gelenlerde artıyor. Hastaneye gelen vatandaşlar Başhekim Dr. Faruk Altınok’un tutumu yüzünden bazı doktorların hastaları muayene etmemesine ve ilaç yazmamasına neden olmuş.
Bu duyumları alınca bu kez bizzat kendim gittim hastaneye çünkü beni arayan vatandaşlar köylüm sen gazetecisin git bir bak bize bakmıyorlar, ilacımızı yazmıyor birde üstüne üstlük aile hekimliğinin bulunduğu Sağlık Ocağı 3 gün kapalı kaldı bizim suçumuz ne diye. Aile Hekimliği ilçede yaygınlaştırılmaya çalışılacağı yerde sırf sağlık ocağına internet bağlanması için 3 gün süreyle sağlık ocağı kapalı tutuluyor ve Aile hekimlerine siz dinlenmeye ayrılın deniyor böyle bir şey olabilirmi ya, sağlıkta internetmi önemli vatandaşın sağlığımı önemli şekerciklerim hiç kimse kusura bakmasın böyle durumda benimde şekerim yükselir ve bunları yazmak zorunda kalırım. Önce acaba yanlışmı bilgilendirildim dedim ama değil gerçekten yazdığım süre içinde aile hekimlerinin bulunduğu sağlık ocağı kapalı kalmış böyle bir anlayış nasıl olurya, bir başhekim bunu nasıl yapar. Başhekim’e bunu sorduğumda ise düzenleme yapmak için sistem kurulması için kapalı kaldı dedi ,savunma ise bu şekilde olmaz kardeşim bu mazeret değildir. Aile hekimliği için yapılması gereken toplantı ve bilgilendirmeler ise yapılmamış ilçe halkı ve köylüler aile hekimliğinin ne işe yaradığını bile bilmiyor bilmez tabii ki şekerciklerim. Başhekim ve doktorlar arasındaki kısır çekişmeden dolayı bunlar yapılırmı ya yapılmaz tabiî ki. Sayın başhekim siyasi kimliğinin arkasına sığınarak doktorlar ve personeli baskı altına almış buda işin başka boyutu yani şekerciklerim bir dokundum bin ah işittim hastane personeli ve ilçenin ileri gelenlerinden. Başhekimle işi olanlar imza işi bulunanlar ne yapacak Başhekim sabah 11 de hastaneye geliyor 4 ‘de Konya’ya gidiyormuş e o zaman nasıl bir hizmet verilmesi bekleniyor tabiî ki hizmet verilmez. Bakın şekerciklerim ben bunları görüyüm diye kendim bizzat hastaneye gittim diş ağrım vardı ilgili doktor izinli olunca ilaç yazdırayım diye, Hastane başhekimine gittim dişimin ağrıdığını söyledim. O da ilgili acil doktoru Ali beye gönderdi yazılması için ancak görevli geri geldi ben ilaç yazamam Aile hekimliğine gidecek diye o yazacak diye tabiî ki bende zaten diş sızısı çekiyorum ben kendim gideyim o zaman dedim başhekimde dediki bak Şenol bey gördünüzmü sizin bile ilacınızı yazmıyor diye. Bende acile gittim doktora söyledim. ‘Neden yazmıyorsunuz’ diye diş ağrısı acil değimli duramıyorum o da Şenol bey konu böyle değil biz burada bir sisteme oturtuyoruz. Biliyorsa başhekim kendisi yazsın dedi. Sonuçta yazıldı. Ama ben olduğum için yazıldı ha demekki kısır çekişme yüzünden vatandaşda burada mağdur oluyormuş belki doktor haklı olabilir ama bu çekişmenin sonucu vatandaşa yansıyormuş. Sağlık Müdürü Dr. Hasan Küçükkendirci’ye buradan sesleniyorum şekerim Müdürüm bu konuya gereken ilgiyi göstermenizi bekliyorum. Eğer bir kurumda sorun varsa hele bu sorun sağlıkla ilgiliyse sonuç ne olursa olsun gereği yapılmalıdır. Bana göre makamlar kimseye de baki değildir. Kimseninde tekelinde değildir. Öyle siyasi baskı kurarak kendi başına buyruk hareket ederek bu hizmet verilmez eğer bu işi yapamıyorsanız sayın başhekim o zaman o koltukta oturmayacaksınız bıkarıp gideceksiniz bu işi yapacaklar gelecek. Gerçekten sinirlendim ve size kocaman bir acılı Mevlana şekeri gönderiyorum.
İnsanlar ile güzel ilişkiler kurar isen, yıllar sonra da gelsen, sevgi ile karşılanırsın. Ekebileceğin en güzel meyve ağacı, sevgi olsa gerek diyorum şekerciklerim hoşca ve dostca kalın diyorum. Bozkır Devlet hastanesi ve İlçedeki diğer sorunlarla ilgili yazımın devamını bekleyin…

Kanal A Bölge Sorumlusu Şenol Demirbaş

Kaynak:Bozkır Postası Gazetesi

Yorum Gönder

3 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
  1. Ya tamam güzel yazmışsında gazeteci kardeşim sen bi kere doğru cümle kurmayı Türkçeyi doğru kullanmayı öğren be kardeşim kazan dibin kara senin ki benden kara hesabı yazıyı öyle bir yazmışsın ki değil bakan başbakan çocuklar bile ciddiye almaz. Bozkır zaten kim işini layıkı ile yapıyor ki sen yada diğerleri yapsın.Birşeyleri eleştirmek istiyorsan önce kendi yaptığın işi eleştir. Ha bu arada Devlet hastanesi çalışanlarını kayırdığım için söylemiyorum bunları bende rahatsızım hastanenin durumundan ama dedim ya Bozkır'da ne düzgün ki o düzgün olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bozkır'da çok tantana çıkartacak olay bu bence.

    Yalan söylemeye gerek yok yorumu ilk okuyunca kendime yapılan bir yorum sanmıstım. Bende de imla hatalı haberler olur ancak sunu söyleyeyim bana göre yazının katiletisinden önemlisi haberin anlatmak istedigidir.

    Ama bir hassas nokta vardır. Bir gün gelecen gidecen işin rast gitmedi hemen haber yapıp yazacan olmaması gereken birşey.

    YanıtlaSil
  3. Gazetecilik yapılırken toplumsal sorumluluğu - hassasiyeti göz önünde bulundurmak gerekir ve bu sorumlu gazeteciliğin zaten bir gereğidir. Sorumlu gazetecilik yapmak gazeteciliğin 4 demel ilkesinin 5.cisidir. Yapıcı olmak kaydıyla yanlışları düzeltmek adına eleştiri elbette yapılmalı ve her yapıcı eleştiri zaten saygıyla bir şekilde karşılanır ama eleştiri yapacağım diye kaş yaparken göz çıkartmanın ne anlama ve ne manası var. Şenol beye tavsiyem, gazeticiliğin HİZMETİÇİ eğitiminden biran önce mutlaka tekrardan geçmesidir. Tamer

    YanıtlaSil

...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !