Recent Comments

Kayhan Selek'in "Çağdaş Şakalar"ı

Kadim dostum ve ağabeyim Avukat Özgen Küçükkoner ile birlikte çok değer verdiğimiz kadim dostlarımızın arasında yeralan Avukat Kayhan Selek "Çağdaş Şakalar" isimli bir şiir kitabını yayınladı. Bu eseri tanıtmadan önce Avukat Kayhan Selek'in özgeçmişini kaleme almak istiyorum.
Avukat Kayhan Selek kim?
"Konya’nın Bozkır İlçesi’nde doğdum. Konya Lisesi’nden ve Ankara Hukuk Fakültesi’nden mezun oldum. İtalya Perugia Üniversitesi’nde lisans okudum. T.H.Y. uçuş personeli olarak çalıştım. Öğrencilik yıllarında yol inşaatlarında, maden ocaklarında, kum kamyonlarında sürviyan olarak görev yaptım. Tezgahtarlık gibi çeşitli hizmetlerde de bulundum. Ankara Halkevi Orkestrası’nda keman çaldım.
Mezuniyetimden sonra bir dönem Konya İmam Hatip Okulu’nda öğret menlik yaptım. Türkiye'de İstanbul'da ilk defa "Toplum Önünde Konuşma Sanatı" isimli özel bir okul açtım. Güzel sanatların insanın gerçek kimliğini inanarak yaşadım.
Konya, Bozkır, Ereğli gibi çeşitli sosyal derneklerde ücretsiz görevler aldım. İstanbul'da avukatlıkla uğraşmaktayım"
Kayhan Selek, avukatlık yapmaktadır, boş zamanlarını da çok iyi değerlendirmeyi bilen bir tarafı vardır. Yağlıboya resimler yapıp bu bir birinden güzel resimleri İstanbul'da sergileme fırsatı bulmaktadır. Ümit ederiz ki bir gün doğduğu kenti olan suyu sert insanı mert olan yeşil Bozkır'da da açar. Kayhan Selek Türk Sanat Müziği’nin usta bir kemancısıdır da aynı zamanda. Çok güzel keman çalar, Kayhan Selek kemanını ise ilk kez Bozkır'da eline almıştır. O gün için Bozkır'da keman yapan ustalar vardı diye de Bozkır'ın güzel sanatlara verdiği önemini her zaman tekrarlar Kayhan Selek.
Kayhan Selek toplum önünde güzel konuşma sanatının da önde gelen isimlerindendir. Bu konuda da özel bir okul da açmış çok kişiyi güzel ve etkili konuşma konusunda da eğitmiştir. Yazar Kayhan Selek anılarını da yazıp bir kitapta toplamıştır. Şiirle de uğrasan Kayhan Selek ince bir ruha sahip olduğu için duygu ve düşüncelerini şiirle de anlatmasını bilen kişilerdendir.
Kayhan Selek İstanbul'da avukatlık yapmakta fakat o Konya’yı çok sevdiği için Konya’nın havasına suyuna hasret kalmamak amacıyla da Meram Değirmen Durağı’nda bir ev satın aldı ve ayın bir kaç gününü Konya’da geçirmektedir. Sevgili eşi, "Kayhan Bey Konya’ya gelirken iyi olur, Konya'dan ayrılacağımıza yakın bir zaman da hastalanır" diyerek Kayhan Selek’in ne kadar Konya’yı sevdiğini ifade eden bu sözleri bizler kadar mutlaka Kayhan Selek'i de memnun etmektedir.

Kayhan Selek, “Çağdaş Şakalar” isimli kitabının kapağına şu şiiri yazmış:

İyi geçir dünyanı
Ben hayatımı iyi geçirdim.
Sen de iyi geçir de iyi geçirdi desinler arkandan.

Kayhan Selek 200 şiirini içeren eserindeki şiirlerine fon olarak ta yaptığı resimleri koymuş bu eser aynı zamanda Kayhan Selek'in resimlerinin de bir albümü niteliği taşımaktadır. Eserin ilk sayfasında “Herkes” için bir şiir okuyoruz

HERKES

Yazdıklarım herkestir.
Ben de herkes gibi
Bir hayat yaşarım.
Onun için
Kendimi yazarken aslında
Herkesi yazarım.

Kayhan Selek eserinin son sayfasına da "Veda”yı koymuş Mevlana Hazretleri’nin bir yerde ölmek bir diğer yerde doğmaktır dediği gibi veda da bir yerden ayrılmanın bir başka yerde buluşmanın da işaretidir.

VEDA

Vedasız nasıl gidilir bu dünyadan
Üstelik bilmem ki, nasıl veda edilir.
Sanki, kaç kere öldüm ki...
Belli ki, giden gidecek,
Defterini düre düre
Kalanlar çok kısa süre
Anacaklar,
Belki duyarım sanacaklar
Elbet çok sözler söylerim de,
Rahatım çok şükür
Kul hakkı yok üzerimde.

Üretken bir yapıya sahip olan Kayhan Selek'le yeni yeni eserlerinde buluşmak dileğimizdir. 
Etiketler

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* yapılan yorumlar denetlendikten sonra yayınlanmaktadır.
...

buttons=(Accept !) days=(20)

Bozkır Android Uygulamasını Telefonunuza indirin!!!
Accept !